vrijdag 20 juli 2007

'Op sportgebied Suriname op wereldkaart plaatsen'


Thaibokskoningin Ilonka Elmont houdt Martial Arts Event:
'Ik wil de jeugd weer een doel geven'

door Maaike de Boer 24-05-2007 de Ware Tijd


Paramaribo - Be Innovative Foundation presenteert op 21 juli een nieuw evenement: het Martial Arts Event 2007, onder het thema Dromen zijn realiseerbaar als je er maar voor knokt. De Be Innovative Foundation is opgericht door zevenvoudig wereldkampioen thaiboksen Ilonka Elmont. Sinds 2000 werkt ze met kansarme jongeren.

“Het komt van binnen uit dat ik dit project organiseer,” vertelt Elmont. “Ik ben in 2000 begonnen met workshops geven in gyms, maar het resultaat was voor mij niet voldoende. Ik wilde meer. Bij mij is één en één drie. Ik wil mensen ‘triggeren’ om iets te gaan doen.”

Zelf werd Elmont in 1999 door een buurjongen meegenomen naar de sportschool. “Die actie van hem heeft ervoor gezorgd dat ik een jaar later Nederlands, Europees en Wereldkampioen thaiboksen werd”, vertelt Elmont trots. Met het project hoopt ze jongeren met gevechtsporten her op te voeden, zodat de jeugd weer een doel heeft. Hierbij wil ik mij vooral richten op kansarme jongeren, want zij hebben vaak zoveel in hun mars.”

Het Martial Arts Event is het startschot van het Community Development Project ´Enriching Suriname´, dat een jaarlijks terugkerend karakter heeft. De focus van dit project is op sport, in combinatie met educatie, sociale zekerheid en veiligheid. Daarnaast zijn er spin-off effecten.

“We willen Suriname graag actief op de wereldkaart zetten, op sportgebied zorgen dat Surinamers internationaal op de wereldranglijst worden geplaatst en kansen ontplooien voor Surinamers in eigen land,” aldus Elmont. Het project is door Be Innovative Foundation opgezet om (kansarme) jongeren via sporten een kans te geven op een betere toekomst.

Het is de bedoeling dat voor het Community Development Project verschillende prominenten naar Suriname worden gehaald. Ter ondersteuning van dit project zullen op 21 juli, naast Surinaamse sporters, vele internationale grootheden uit de vechtsportwereld kosteloos vechten in de Antony Nesty Sporthal.

(Bron: http://www.dwtonline.com/)

Geen opmerkingen:

Thaiboksschool 'The Ultimate' in Paramaribo, is in februari 2006 opgericht door Rodney Belfor ('Iron'). Getraind wordt te Wi kon Tren. Via deze site houdt Rodney u op de hoogte van prestaties van zijn leerlingen en van ander nieuws!

Wie meer over thaiboksen wil weten of wanneer trainingen worden gegeven bij The Ultimate en/of de school van Belfor wil sponsoren kan contact met hem opnemen via telefoonnummer +00 597 8571052.