woensdag 21 februari 2007

Vierde Muay Thai Gala in Alpen groot succes...

Keiharde vechtsport populair

Door BART ROST Algemeen Dagblad, 12-02-2007


ALPHEN - Thaiboksen in plaats van rottigheid uithalen of overlast veroorzaken. Voor Barry Pieloor was dat 35 jaar geleden al de reden om in Alphen ’Subin Gym’ op te zetten. Afgelopen zaterdag bleek hoeveel interesse er momenteel is voor de hardste vorm van Oosterse gevechtssporten. Alle stoelen waren bezet tijdens het vierde Muay-Thai Gala in de Alphense Rijnstreekhal.

Pieloor: ,,Het is prachtig om te zien hoe intensief die jongens met de sport bezig zijn. Die hebben geen tijd meer om op straat rond te hangen. Ik heb liever dat ze binnen bij mij rotzooi maken dan op straat.’’Redouan Moutgane is een van de boksers die de ring ingaat. Sinds twee jaar is hij in de ban van thaiboksen. ,,Al mijn vrije tijd gaat in de sport zitten: drie keer per week trainen op de club en twee avonden in de week hardlopen.’’

Hadi Hasanpour uit Alpgen beaamt dat veel discipline nodig is om een goed thaibokser te worden. ,,Trainen, trainen en nog eens trainen. Ik heb absoluut geen tijd om op straat rond te gaan hangen,’’ lacht Hasanpour. Het publiek bestaat vooral uit allochtone jongens. Ook de boksers zijn voornamelijk allochtoon. Pieloor heeft daar een verklaring voor. ,,Die jongens hebben het vaak moeilijk in onze maatschappij. Ze zijn werkloos en voelen zich gediscrimineerd. Met een vechtsport kunnen ze zich profileren. Daar worden ze zelfverzekerd van, waardoor ze bijvoorbeeld ook makkelijker kunnen praten.’’ Latif Bokzini uit Nieuwkoop vindt thaiboksen een mooie sport om naar te kijken. ,,Zelf heb ik helaas geen tijd om te boksen, ik heb het te druk met m’n baan. ’’

MAIL REDACTIE-->REACTIES
Het is een mooie sport er komt zoveel dicipline bij en ook respect voor elkaar,dat is bij vele vechtsporten.Er komen niet alleen allochtonen naar deze evenementen hoor,ik ga regelmatig omdat mijn zoon ook aan vechtsporten doet,maar ben wel altijd blij dat er allochtonen zijn ze brengen sfeer en staan te dansen als hun idool opkomt prachtig om te zien.Mensen ga eens kijken het is zo geweldig.
liefhebber van vechtsport - middelharnis - 12/02/07 - 11:40:48

Geen opmerkingen:

Thaiboksschool 'The Ultimate' in Paramaribo, is in februari 2006 opgericht door Rodney Belfor ('Iron'). Getraind wordt te Wi kon Tren. Via deze site houdt Rodney u op de hoogte van prestaties van zijn leerlingen en van ander nieuws!

Wie meer over thaiboksen wil weten of wanneer trainingen worden gegeven bij The Ultimate en/of de school van Belfor wil sponsoren kan contact met hem opnemen via telefoonnummer +00 597 8571052.